Σελίδες

Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2011

e-mail από τις πηγές

Πριν μερικές μέρες, έγραψα ένα κείμενο για την απώλεια ακοής και στη συνέχεια, το πως οι φίλοι κατάφεραν να απαλύνουν τα αποτελέσματα αυτής της μόνιμης δυσκολίας.

Πέρα από τα αστεία που μπορεί να γίνονται και που καμιά φορά μπορεί και να ξεφύγουν λίγο, η ουσία είναι πως η τόσο η απώλεια ακοής (σε ένα ή και στα δύο αυτιά), όσο και το βουητό που υπάρχει στις περιπτώσεις παρόμοιων περιστατικών, είναι όχι απλώς ενοχλητική, αλλά μπορεί να σε οδηγήσει σε τρέλα. Σε διαρκή εκνευρισμό. Σε απομόνωση. Σε αυτολύπηση. Σε περιορισμούς που ούτε καν φανταζόσουν.

Εντάξει, δεν κινδυνεύει η ζωή του πάσχοντος. Αλλά αυτό δεν υποβαθμίζει τις επιπτώσεις στη ζωή και την ποιότητά της.

Έλαβα ένα μέηλ που παραθέτω, γιατί νομίζω περιγράφει με τον πιο ακριβή τρόπο κάποιες από τις δυσκολίες. 


"Πριν περίπου πέντε χρόνια άρχισαν να "σφυρίζουν" τα αυτιά μου.
Οι φίλοι το λένε βούισμα αλλά για μένα είναι κάτι παρόμοιο με τον ήχο που ακούμε όταν,
ταξιδεύοντας με αεροπλάνο, αλλάξουν ξαφνικά οι πιέσεις.
Στην προκειμένη περίπτωση το "βούισμα κρατάει κάνα δεκάλεπτο στην δική μου περίπτωση κρατάει δυο ζωές.
Λοιπόν, στην αρχή νόμισα ότι ήταν περαστικό αλλά.... δεν μου έκανε το χατίρι.
Μετά απο κάποιες διακοπές ο "ηχος" μονιμοποιήθηκε και απο τότε το μόνο που αλλάζει είναι η ένταση και η συχνότητα.
Πέρασα τραγικές στιγμές γιατί δεν είχα συνηθίσει να τον έχω "συντροφιά" 24 ώρες το 24 ωρο και το χειρότερο ήταν ότι με ξυπνούσε τα βράδυα όποτε αυτός ήθελε.
Παρ΄όλο που είμαι αισιόδοξος τύπος σ΄αυτή την φάση της ζωής μου, πίστεψέ με, σκέφτηκα πολλές φορές την αυτοκτονία.
Η ζωή έχασε την οποιαδήποτε ποιότητά της και το μόνο που σκεφτόμουνα ήταν ότι σε όλη μου την ζωή θα έχω συντροφιά αυτόν τον γα....νο τον ήχο.

Οι έρευνές μου πάνω στο θέμα και οι επισκέψεις σε Ωρυλάδες μου έδωσαν να καταλάβω ότι ίσως και να μην φύγει ποτέ γιατί κανείς δεν ξερει απο πού ήρθε, ποιά είναι η φυσιολογία του, ποιά είναι η αιτία του και ποιά επέμβαση θα τον εξαφανίσει.
Οι μορφές του λένε πως είναι πολλές : σφύριγμα, βουητό, θρόϊσμα με διαφορετικές εντάσεις και "ποιότητες".
Διάβασα και για κάποιον ο οποίος, νομίζοντας ότι ο ήχος προέρχεται απο το αυτί, εγχείρισε το ακουστικό νεύρο του αριστερού του αυτιού με αποτέλεσμα ο ήχος να συνεχίσει να υπάρχει. Με άλλα λόγια δεν είναι δεδομένο ότι η αιτία είναι κάποιο τμήμα της αίσθησης αλλά θα μπορούσε να είναι και νευρολογικό.
Χάσαμε λοιπόν !
Τελικά, συμβιβάστηκα και κρατάω κάπως τα "ίσα" αποφεύγοντας πολυσύχναστες καφετέριες, εστιατόρια, ανθρώπους που μιλούν πολύ και δεν λένε τίποτα, ανθρώπους που φωνάζουν, και παίζοντας έγχορδα.
Το τελευταίο λειτουργεί σαν θεραπεία πρώτον γιατί με κάνει και το ξεχνάω και δεύτερον, οι συχνότητες που δημιουργούνται επισκιάζουν, και ίσως να εξουδετερώνουν σε κάποιο βαθμό το "΄Ελιεν".

Μου συμβαίνει να βρίσκομαι με κάποιο άτομο κάπου και εξ΄αιτίας του ότι υπάρχουν γύρω μας κι΄άλλες ηχητικές πηγές να μην καταλαβαίνω ορισμένες φράσεις του και φυσικά το νόημα της σκέψης του. Αναγκάζομαι λοιπόν να ρωτήσω.
Κατάλαβα ότι σε παρόμοιες περιπτώσεις δεν μπορώ να "απομονώσω" την φωνή του απέναντι και ότι γενικά ακούω οτιδήποτε βρίσκεται στον χώρο με αποτέλεσμα να μην ακούω τίποτε."

Δεν θέλω να προσθέσω τίποτα στην παρούσα ανάρτηση. Σε μια επόμενη ίσως καταγράψω και μερικές ακόμα απ τις δυσκολίες.

28 σχόλια:

  1. Χθες, έπαθε το ίδιο ο καλός μου. Για δέκατη ή εικοστή φορά -δεν θυμάμαι, αν και εκείνος σίγουρα τις μετράει. Όλο το βράδυ έμεινε ξύπνιος απ' το βουητό. Ελπίζουμε -τι άλλο να κάνουμε;- ότι κι αυτή τη φορά θα περάσει με τα σούπερ κορτιζονούχα χάπια που παίρνει πάντα. Το μόνο που μπορώ να πω είναι πως περάσει-δεν περάσει, για μένα θα είναι το ίδιο αγαπημένος. Το ίδιο και το soduck παπί. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. nefosis, να δώσεις τους αγωνιστικούς μου χαιρετισμούς στον καλό σου :) και ένα φιλί σε σένα. Μπορεί να υπάρχει το βουητό και να καλύπτει κουβέντες αλλά όσα λέει το βλέμμα ακούγονται όσο δυνατό κι αν είναι το ρημάδι. :)

    Δυστυχώς ή ευτυχώς, μόνο αν το έχεις μπορείς να καταλάβεις πως είναι. αλλιώς μπορεί και να το θεωρείς υπερβολική αντίδραση του τύπου "έλα μωρέ βουητό είχα και γώ όταν είχα ωτίτιδα".

    Αλλά δε μασάμε ε;

    Καλημέρες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μπορεί να μη σας καταλαβαίνουμε απόλυτα λόγω έλλειψη σχετικής εμπειρίας, αλλά θα προσπαθήσουμε να σας συμπαρασταθούμε και να σας στηρίξουμε.

    Κι αν χρειαστεί, θα το ξαναπώ κιόλας δεν με πειράζει καθόλου!!!

    Καλημέρα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Για ξαναπέστο... :)))

    Καλημέρα Φαούδιον!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν με πειράζει καθόλου!! (εντάξει τώρα;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ποιό; (λολ)

    (ή αλλιώς, όταν η κουφαμάρα συναντά το Alz)

    Απο πουθενά δεν το σώζεις νομίζω...

    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Φίλη μου,
    Είναι στα αλήθεια αξιοπερίεργο πως όλα λειτουργούν ρολόι σε ένα τόσο πολύπλοκο σύστημα όπως στον ανθρωπινο οργανισμό. Ακόμα και μια μικρή ενόχληση, αν είναι συνεχής και επιμένει μπορεί να καταντήσει πραγματικό μαρτύριο.
    Για αυτό το κλισέ η υγεία είναι το παν τελικά ισχυει.

    Καλές γιορτές καλή μου. Ο, τι καλύτερο σου εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. περήφανη φίλη, ο ανθρώπινος οργανισμός είναι μαγικός. Έκανες το σωστό σχόλιο στον σωστό άνθρωπο, αν σκεφτείς πως απο τύχη (ή ατυχία) άρχισα να ασχολούμαι με τον ανθρώπινο οργανισμό και με μάγεψε τόσο που κατέληξα να είναι η κατ εξοχήν ασχολία μου. Η "μηχανική" του σώματος με κέρδισε δια παντός νομίζω...

    Καλές να είναι όλες οι μέρες για όλους μας. Και οι γιορτές ας είναι γιορτινές για όλους :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ναι εμπρός! Ευτέρπη εκεί; Ευτέρπη SoDurck;
    Λάθος έκανα; Για να ξαναδείτε γιατί δεν νομίζω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλησπέρα σας...

    Τους αγωνιστικούς μου χαιρετισμούς και καλή προετοιμασία για το γιορτινό τραπέζι...το οποίο έτσι όπως έγιναν τα πράγματα αποτελεί πραγματική αγωνιστική- αντιστασιακή πράξη....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Soduck, όπως είπαμε, έτσι;
    Τώρα στο είπα, μη με τρελαίνεις κι εσύ!
    Αντε και ετοιμάζω βαλίτσες!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Φαούδι, που τη θυμήθηκες την Ευτέρπη;; μπα σε καλό σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. χρηχα, δεν ξέρω αν θα πληγώσω κόσμο αλλά γιορτινό τραπέζι (αυτών των εορτών εννοώ) σ αυτό το σπίτι δε στήνουμε. στο πάτωμα τρώμε για να κυλιόμαστε μετά με την άνεσή μας. :)

    Καλές γιορτές να έχετε και να περάσετε ζεστά. :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ναι, ξέρω καλά τι λες. Έχω σύνδρομο Menier από τα 22 μου χρόνια με ότι αυτό συνεπάγεται. Βουητά, μείωση ακοής κ.λπ. κ.λπ. Ευτυχώς δεν έχει χειροτερέψει πάρα πολύ από τότε. Θα ήταν πρόβλημα με τα ακουστικά στο ραδιόφωνο. Αλλά μου είπαν ότι δεν επιδεινώνεται με αυτά αρκεί να μην τα έχω πολύ δυνατά.
    Αλλά ήρθα σήμερα για να σου ευχηθώ καλές γιορτές.
    Καλές γιορτές λοιπόν SoDurck !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Theorema, ok (τι είπαμε οτι είπαμε;)

    Βαλίτσες για την πατρίδα; Καλώς να μας έρθετε. :)

    (γιατί να σας τρελάνω; μόνη σας δε μπορείτε; :) )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. "Theorema, ok (τι είπαμε οτι είπαμε;)"

    λολ - τέλειο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Επ! Αθηνά! Τι ευχάριστη έκπληξη! Καλώς ήρθες στο φτωχικό μου. Κάτσε να σε τρατάρω κάτι τις...

    Όχι! όχι να σε τρακάρω!! να σε ΤΡΑΤΑΡΩ λέω!!

    (και γω για μενιέ οδεύω απ ότι λένε οι ντόκτορες)

    και γω το φοβήθηκα το ραδιόφωνο - και μου άρεσε τόσο πολύ... δεν πειράζει όμως. ίσως αργότερα να το δοκιμάσω πάλι.

    Σ ευχαριστώ πολύ για τις ευχές.
    Να είσαι καλά :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Theorema, τέλειο στα γραπτά! να δω πόσο τέλειο θα το έβρισκες απο κοντά αν σε κάθε σου φράση έλεγα "τι είπες;" "συγνώμη μωρέ, αλλά δεν σε άκουσα πάλι" "εεχμ.. για ξαναπές τις πρώτες λέξεις"

    Θέλει υπομονή αγίου σου λέω!!

    :)) το καλό είναι ότι γελάω τουλάχιστον (οι άλλοι δεν ξέρω)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Εχω υπομονή Ιώβ με τους ανθρώπους, όταν έχω και τo κέφι, Soduck.
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Επειδή όπως μου επιβεβαιώνουν οι φίλοι μου ΩΡΛάδες, τα περιστατικά αιφνίδιας βαρηκοΐας τα τελευταία χρόνια είναι ανησυχητικά αυξημένα, θα ήθελα να επισημάνω σε όσους μας διαβάζουν τα εξής: Σε περίπτωση βουίσματος στα αυτιά που επιμένει ή αίσθηση απώλειας ακοής - κυρίως στις ψηλές συχνότητες - πρέπει να απευθυνθούμε αμέσως σε έμπειρο ΩΡΛ (όχι σε παθολόγο, όχι σε αγροτικό γιατρό κλπ). Εφόσον ακολουθήσει αγωγή στις πρώτες 24 ώρες από το συμβάν, το ποσοστό θεραπείας είναι πολύ μεγάλο και πέφτει δραματικά μετά τις 24 ώρες. Το κόλπο για να διαπιστώσει κανείς αν έχει κάποια πτώση της ακουστικής του οξύτητας στις ψηλές συχνότητες, είναι να τρίψει τον δείκτη με τον αντίχειρα του, σε απόσταση 10 εκατοστών από το κάθε αυτί του. Το τρίψιμο παράγει έναν ήχο που περιέχει αρκετές συχνότητες στην περιοχή 4kHz με 6kHz. Αν δεν ακούγεται αυτός ο ήχος τότε υπάρχει πρόβλημα και πρέπει να απευθυνθεί σε γιατρό.

    Να σημειώσω ότι είμαι παθών και όχι γιατρός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Theorema, οι γύρω μου δείχνουν Ιώβια υπομονή ΚΑΙ όταν δεν έχουν κέφια και τους ευχαριστώ με κάθε τρόπο γι αυτό. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Λεωνίδα, όντως έχουν αυξηθεί τα περιστατικά πάρα πολύ. Είναι αλήθεια πως η αντιμετώπιση το πρώτο 24ωρο αυξάνει σοβαρά τις πιθανότητες αντιμετώπισης. Εγώ καθυστέρησα 2 μέρες γιατί με μπέρδεψε το σύμπτωμα του εμετού και θεώρησα πως ήταν τροφική δηλητηρίαση.

    Να προσθέσω στις πολύ χρήσιμες πληροφορίες πως τα βασικά συμπτώματα είναι 3 και μπορούν να εμφανιστούν με όλους τους πιθανούς συνδυασμούς. Ίλιγγος, εμετός, έκπτωση ακοής. Είτε το καθένα μόνο του είτε ανα δύο είτε (όπως στη δική μου περίπτωση) και τα τρία μαζί.

    ΌΠως και να έχει καλό είναι αν κάποιος έχει οποιοδήποτε σύμπτωμα, να κάνει μια απλή εξέταση. έτσι κι αλλιώς νομίζω με ένα απλό ακουόγραμμα, μπορεί ο ειδικός γιατρός να καταλάβει.

    Σ ευχαριστώ και πάλι...

    (καλό κουράγιο και σε μας και στους γύρω μας :) )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ερμήνευσες λάθος το σχόλιο αλλά οκ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Theorema, μα πας και μιλάς στο λάθος αυτί!

    Δεν ερμήνευσα το σχόλιό σου και σίγουρα δεν το διάβασα περίεργα. Ξέρω πως κάθε σου σχόλιο έχει την καλύτερη πρόθεση και διάθεση απέναντί μου. :)
    απλά μου έδωσες την ευκαιρία να πω ευχαριστώ για την υπομονή των γύρω μου και σ ευχαριστώ :)

    (έτοιμες οι βαλίτσες; )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Έτοιμες.
    Καλά Χριστούγεννα, Soduck, σε σένα και στους γύρω σου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Καλά Χριστούγεννα καλό μου Θεώρημα...

    Να χαρείς κάθε στιγμή με όσους αγαπάς :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Δε βαριέσαι. Εμένα, μια στις δυο κουβέντες μου είναι "εμπρός, δεν άκουσα, ορίστε", που έλεγε και η Στανίση εις το μακρυνό παρελθόν... Άσε που πρέπει να μου περιγράψουν με νοήματα το ότι ΧΤΥΠΑΕΙ ΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ! "Αυτί- παπούστι". Ευτυχώς, που ακούω βουές και όχι φωνές, για να μην παρασυρθώ προς άλλα τραγούδια, ακόμα μακρυνοτέρων παρελθόντων. Καλημέρα σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Καλημέρα Δημήτρη! Καλώς ήρθες!

    Να, είδες αυτό ξέχασα να το αναφέρω. Εμένα με ακουμπάνε δις, στον ώμο και μου λένε "κουδουνάς!"

    Πλάκα πλάκα θα κάνουμε φωλιά έτσι που το πάμε...

    Καλές γιορτές! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή