Σελίδες

Παρασκευή 26 Αυγούστου 2011

πως τη λένε εκείνη την ευχή;

- αφού σε ταλαιπωρεί, γιατί δεν κάνεις κάτι; γιατί δε μιλάς μπας και καταλάβεις και συ τι ακριβώς γίνεται;
- τι να πω; 
- ό,τι σε απασχολεί. ό,τι σε κάνει τόσες μέρες τώρα να αναστενάζεις.
- είναι που δε μου φτάνει ο αέρας. ακούγεται πολύ ε;
- δεν είναι αυτό το θέμα μας
- τι είναι το θέμα μας
- το να μιλήσεις για ό,τι νιώθεις
- σκέφτομαι όλα αυτά που έγιναν
- δε σε ρώτησα τι σκέφτεσαι αλλά τι νιώθεις
- αυτά είναι κολπάκια ψυχολόγων, τα ξέρω
- τι νιώθεις;
- σκέφτομαι πόσο εύκολο είναι να ανατραπούν τα πάντα
- σου φαίνεται καινούργιο αυτό; ή άγνωστο;
- όχι, όχι αντιθέτως. με τόσες ανατροπές τα τελευταία χρόνια, το έμαθα καλά το παραμύθι
- δεν είναι παραμύθι. τις έζησες μία μία και ολόκληρες.
- ε... κατάλαβες τι λέω
- θα μου πεις;
- τι;
- τι νιώθεις;
- δεν ξέρω
- πως μοιάζει αυτό που νιώθεις;
- δεν ξέρω
- σου αλλάζει κάτι στον οργανισμό σου;
- ναι, πονάει το στομάχι μου
- που βρέθηκε ο όγκος στη Ρίτσα;
- στο στομάχι
- μμ.....
- τι θες να πεις; ότι πονάει το στομάχι μου επειδή κάνω προβολές; ε όχι δα! είμαι μεγάλο παιδάκι. ξέρω να τα ξεχωρίζω αυτά τα πράματα.
- ναι είσαι μεγάλο παιδάκι... τι σε συννεφιάζει τότε;
- οι ανατροπές. τι δεν έχω προλάβει. τι θέλω να προλάβω - αν θέλω κάτι τέτοιο δηλαδή.
- ποιος άλλος δεν πρόλαβε;
- η Τασία
- τι δεν πρόλαβε;
- να διαβάζει. μια ζωή τη θυμάμαι να λέει – όταν κλείσω το μαγαζί θα διαβάζω όλη μέρα / όταν τελειώσουμε το σπίτι θα διαβάζω όλη μέρα / όταν τακτοποιηθείς και συ θα διαβάζω όλη μέρα / αν πεθάνει πριν από μένα ο πατέρας σου, θα διαβάζω όλη μέρα.... όλα έγιναν. Και το μαγαζί έκλεισε και το σπίτι χτίστηκε και γώ τακτοποιήθηκα (λέμε τώρα) και κείνος πέθανε πριν από κείνη... Όλα έγιναν - μα εκείνη δεν πρόλαβε να διαβάζει όλη μέρα.
- και συ; εσύ τι θα έκανες αν μπορούσες;
- ...δεν ξέρω... μου έλεγε η Ρένα ότι αυτό που της κοστίζει πολύ με τον χωρισμό είναι που νιώθει ότι δεν θα είναι εύκολο να κάνει πάλι όνειρα. και πώς θα ζήσει χωρίς όνειρα; και σκέφτηκα εκείνη την ώρα, πόσα χρόνια έχω να κάνω όνειρα; πότε σταμάτησα; γιατί σταμάτησα;
- τι όνειρα θα έκανες τώρα;
- δεν ξέρω... δεν ξέρω καν αν θέλω να κάνω όνειρα. τα μόνα που μου έρχονται στο μυαλό είναι όσα δεν θέλω να συμβούν. πώς να λέγονται αυτά άραγε; αντίστροφα όνειρα; όταν εύχεσαι να μη γίνει κάτι;
- τι εύχεσαι να μη γίνει;
- να μην αρρωστήσω, να μη μείνω άστεγη, να μη μείνω ανήμπορη να δουλέψω... να μην πάθουν τίποτα οι αγαπημένοι μου, να μη δω σε κανένα βλέμμα απόγνωση – ούτε στο δικό μου. χμ...
- τι σημαίνει αυτό το μισό χαμόγελο;
- κάτι που μου έλεγε η Τασία όταν με άκουγε στα κάτω μου.
- τι σου έλεγε;
- Α! είχε σύστημα η Τασία σε κάτι τέτοια. είχε έναν μοναδικό τρόπο.
- δηλαδή;
- σε πήγαινε βήμα βήμα
- θα μου πεις;

.....
- τι έχεις; γιατί σ ακούω έτσι; 
- τίποτα. μια χαρά είμαι
- τι έγινε;
- τίποτα. να εδώ. ήσυχα
- γιατί δεν έχεις κέφια;
- γιατί να έχω κέφια;
- πού είσαι τώρα;
- σπίτι
- έφαγες τίποτα;
- όχι. ίσως αργότερα
- τι θα φας;
- κάτι θα φτιάξω. δεν ξέρω
- έχεις πράγματα στο ψυγείο;
- ναι ρε μάνα! κι αν δεν έχω θα πάρω κάτι απ έξω; τι φοβάσαι μη χάσω κανα γραμμάριο;
- κοιμήθηκες καλά το βράδυ;
- τι έγινε Τασούλα; τις δέκα ερωτήσεις θα παίξουμε;
- πες μου αν κοιμήθηκες καλά
- ναι κοιμήθηκα καλά
- σκεπασμένη;
- Μάνα! τι ακριβώς θες να μάθεις; αν με σκέπαζαν το βράδυ;
- όχι. δε με ενδιαφέρει με ποιόν κοιμήθηκες
- τότε; γιατί όλα αυτά;
- οι φίλοι σου τι κάνουν; Η Βάσω; η Χριστίνα; ο Τάκης; ο Κώστας; Είναι καλά;
- ναι καλά είναι
- μιλήσατε σήμερα;
- ναι...
- δεν θα πάτε καμιά βόλτα;
- δεν ξέρω. ίσως μαζευτούμε στου Τάκη αλλά δεν ξέρω ακόμα
- τι έχεις τελικά θα μου πεις;
- εσύ θα μου πεις τι σ έχει πιάσει και ρωτάς όλα τα άσχετα;
- τίποτα παιδί μου. Μην αρπάζεσαι έτσι. Να... ήθελα να δω αν ακόμα έχεις το σπίτι σου, αν ακόμα μπορείς να κοιμάσαι ζεστά τις νύχτες, το αν το να φας είναι μόνο θέμα πείνας και διάθεσης και όχι αν έχεις να φας. Αν έχεις ακόμα τους φίλους σου γύρω σου. Και κυρίως να σου πω ότι αφού δεν είσαι σε κάποιο νοσοκομείο... είσαι μια χαρά. Κι ας μην ξέρεις γιατί να έχεις κέφια.

.....
- κάπως έτσι ήταν οι κουβέντες με την Τασία όταν δεν ήμουν καλά 
- κι όταν ήσουν καλά;
- με πείραζε. ήταν μεγάλο πειραχτήρι
- σου λείπει;
- ναι...
- θα μου πεις κι άλλες ιστορίες με την Τασία;
- κάποια στιγμή... θα μείνεις να φάμε μαζί; θα φτιάξω κοτόπουλο  ριζότο. ωραία φυσάει σήμερα...
- ούτε να το λες δεν ξέρεις το ριζότο κοτόπουλο αλλά θα το ρισκάρω. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου